کشتی های برقی مرزهای باتری را تحت فشار قرار می دهند – RT Business News

حمل و نقل دریایی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان سوخت های فسیلی است و به همین ترتیب ، هدف طبیعی برای کسانی که به دنبال گزینه های تمیزتر هستند ، توسعه شناورهای کاملاً الکتریکی است.

برق ساختن کشتی ها کاری سخت و بی فایده بود ، اما یک چالش وجود داشت – همان چالش اصلی برای اتومبیل های برقی. دامنه.

راه حل این چالش نسبتاً ساده بوده است: باتری های بزرگتر. براساس گزارشی که اخیراً توسط شرکت تحقیقات بازار IDTechEx انجام شده است ، کشتی های برقی دارای بزرگترین باتری های موجود در آنجا هستند و آنها فقط بزرگتر می شوند زیرا دامنه همچنان یک اولویت اصلی است.

بیشتر بخوانید





برای مقیاس ، IDTechEx اندازه متوسط ​​باتری EV را ارائه می دهد ، که در ایالات متحده 67 کیلووات ساعت است. یک اتوبوس برقی در چین باتری 210 کیلووات ساعت دارد. و سپس کشتی الن در دانمارک وجود دارد که باتری های شما با ظرفیت کلی 4300 کیلووات ساعت تأمین می شود. پروژه الن پنج سال زمان برد و 25.2 میلیون دلار (21.3 میلیون یورو) هزینه کرد. با این حال ، باتری بسیار زیاد تنها 21.4 مایل برد دارد ، اگرچه طبق گزارش IDTechEx ، سرعت شارژ رکورد 4 مگاوات دارد.

خبر مرتبط  غول هسته ای روسیه Rosatom تا سال 2030 10٪ از بازار لیتیوم را در نظر دارد - RT Business News

در نگاه اول ، 4300 کیلووات ساعت برای برد کمتر از 22 مایل به نظر شوخی می رسد ، اما به هر حال کشتی ها چیزهای بزرگی هستند و برای تأمین انرژی آنها برق زیادی لازم است. الن همچنین یک آزمایش کاملاً گران قیمت به نظر می رسد ، اگرچه ممکن است 2000 تن انتشار دی اکسید کربن ، به همراه 41.5 تن اکسید نیتروژن و 1.35 تن دی اکسید گوگرد را سالانه از بین ببرد.

اما ارزشش را دارد؟

ممکن است باشد ، با قضاوت بر اساس این واقعیت که چندین پروژه کشتی الکتریکی در سراسر جهان در حال توسعه است. به عنوان مثال شرکت های ژاپنی در حال کار بر روی اولین تانکر کاملا برقی در جهان هستند. پروژه e5 باید در اوایل سال 2022 تکمیل شود و طبق گفته IDTechEx ، باتری 4000 کیلووات ساعت و برد 80 مایل خواهد داشت.

همچنین یک کشتی کانتینری کاملاً برقی بین بنادر چین فعالیت می کند. در پیچ و تاب تا حدودی طعنه آمیز ، هدف کشتی حمل زغال سنگ است. طبق رسانه های محلی ، باتری آن 2400 کیلووات ساعت است و برد آن 50 مایل است. این برای تکمیل سفر از یک بندر به بندر دیگر و سپس شارژ در مدت زمانی که برای بارگیری یا تخلیه بار آن لازم است کافی است.

خبر مرتبط  این یک مشکل ذخیره سازی است ، نه یک مشکل در بازار که باعث کاهش قیمت نفت به پایین ترین نرخ های تاریخی می شود - RT Business News




همچنین در rt.com
چین بزرگترین برنده رونق تجدیدپذیرهای ایالات متحده است



و سپس Yara Birkeland در نروژ وجود دارد که در صورت تکمیل نه تنها کاملاً برقی بلکه بلکه خودمختار خواهد بود زیرا ساخت و ساز به دلیل همه گیری متوقف شده و به گفته این شرکت چشم انداز اقتصادی تغییر کرده است. این تنها یک نشانه است که احتمالاً خیلی زود است که آغاز دوره الکتریکی در حمل و نقل را بخوانید.

Vaclav Smil از IEEE Spectrum در مقاله ای در سال 2019 نوشت که کشتی های الکتریکی به راحتی نمی توانند با حجم قابل حمل کشتی های کانتینر دار دیزلی و مسافت هایی که می توانند بدون نیاز به توقف و سوخت گیری برابری کنند. Smil خاطرنشان كرد ، Yara Birkeland حدود 120 TEU را در مسافتي فقط 30 مايلي حمل خواهد كرد.

این مقایسه با چندین هزار TEU برای بسیاری از شناورهای دیزلی ، تا بیش از 20،000 TEU برای کشتی های کانتینر دار OOCL هنگ کنگ.

خبر مرتبط  تقاضای جهانی نفت 8 درصد در سال 2020 کاهش خواهد یافت - صندوق بین المللی پول - اخبار بازرگانی RT

و سپس دامنه وجود دارد. برای کشتی های الکتریکی ، در مقایسه با هزاران مایلی که کشتی های مجهز به گازوئیل می توانند طی کنند ، بسیار کوچک است.

سرانجام ، هزینه باتری نیز وجود دارد. سلول های باتری لیتیوم یون هنوز هم بسیار پرهزینه است ، به خصوص برای یک بسته باتری که دارای دو هزار کیلووات ساعت است که کاربران انتظار دارند سریع شارژ شود. نکته مثبت این است که کاربران فقط باید یک بار هزینه آن را پرداخت کنند ، در حالی که کشتی های مجهز به دیزل باید به طور منظم سوخت گیری کنند – اما هزینه اولیه این است که بسیار سنگین است ، بر اساس متوسط ​​(با ماشین) باتری لیتیوم یون 156 دلار در هر کیلووات ساعت از سال 2019 ، مطابق BNEF و باتری کشتی همان باتری ماشین نیست.

حمل و نقل دریایی یکی از آلوده ترین صنایع جهان است. تغییر این امر قطعاً از منظر محیط زیست مهم است. اما برق سازی یک گره جادویی نیست. کشتی های برقی مدتی طول خواهد کشید.

این مقاله در ابتدا در منتشر شد Oilprice.com