چین در حال رسیدن به مقصد مهم صادراتی آلمان – RT Business News

یک مطالعه جدید توسط مؤسسه اقتصادی آلمان (IW) نشان داد که بازارهای صادراتی آلمان به دلیل بحران کووید-19 به شدت بر تجارت جهانی تأثیر می گذارد.
همزمان، “اقتصاد چین در حال حاضر به دنبال خوش بینی محتاطانه است ،” گفت Galina Kolev ، اقتصاددان ارشد و رئیس گروه تحقیقاتی تجزیه و تحلیلهای کلان اقتصادی و چرخه های تجارت در IW.
براساس اعلام اداره آمار فدرال ، صادرات آلمان به چین فقط كاهش یافته است “نسبتاً متوسط” در ماه مه با 12.3 درصد به 7.2 میلیارد یورو (8.2 میلیارد دلار) رسید. در همین زمان ، صادرات به ایالات متحده با 36.5 درصد کاهش یافته و به 6.5 میلیارد یورو رسیده است.
تأثیرات مختلف بحران coronavirus در سراسر جهان ، کشورها را تغییر خواهد داد “اهمیت نسبی” طبق گزارش IW ، به اقتصاد آلمان در سال 2020. “ظهور چین به کشور شماره یک مقصد مقصد صادراتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.” گفت Kolev.
آمارها نشان می دهد كه در سال 2019 ، چین سومین مشتری مهم آلمان (پس از ایالات متحده و فرانسه) بود كه كالاهای صادراتی به ارزش 96 میلیارد یورو (109 میلیارد دلار) داشت.
شکاف صادراتی بین بزرگترین کشورهای صادراتی چین و آلمان کاهش یافته است “قابل ملاحظه ای” در پنج ماه اول سال از آنجا که هنوز داده های رسمی ژوئن منتشر نشده است ، IW انتظار دارد که چین در حال حاضر فرانسه را به عنوان دومین بازار صادراتی آلمان جایگزین کند.
بحران کنونی ویروس “فرایندی را که برای چندین دهه در جریان است ، تسریع کرد” گفت Kolev. رشد اقتصاد چین که قبلاً کند شده بود اما هنوز هم طبق استانداردهای بین المللی نسبتاً بالا باقی مانده بود ، چین را به یک کشور تبدیل کرده است “بازار صادرات جذاب”
داده های گمرک چین نشان داد که صادرات و واردات در ماه ژوئن رشد چشمگیری داشته است. واردات نسبت به سال گذشته 2.7 درصد رشد داشته و طبق انتظارات کارشناسان ، روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد اقتصاد و امور مالی ، به بخش تجارت RT مراجعه کنید