چین خیلی زود از ایالات متحده به عنوان بزرگترین بازار مصرف جهان پیشی خواهد گرفت – RT Business News

به گفته یکی از مقامات ارشد آژانس برنامه ریزی اقتصادی چین ، بازار کالاهای مصرفی چین به سرعت در حال جلب نظر ایالات متحده است و در آینده نزدیک آماده تبدیل شدن به بزرگترین بازار جهان است.

“فروش خرده فروشی چین برای اولین بار از 40 تریلیون یوان در سال 2019 فراتر رفت ، که بیش از 42 درصد افزایش نسبت به سال 2015 است. این ایالات متحده را پشت سر می گذارد و خیلی زود به عنوان برترین بازار کالاهای مصرفی شناخته می شود.” به نقل از رسانه های چینی ، لیان ویلیانگ معاون رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی ، در مجمع اصلاحات چین گفت.




همچنین در rt.com
با بهبود اقتصاد از Covid-19 ، فروش روز مجردهای چین به 115 میلیارد دلار رسید



وی افزود: اقتصاد چین باید از این مزیت استفاده کند “بازار فوق العاده بزرگ” ساختن “سیستم بازار با کیفیت بالا در پنج سال.”

در حالی که این مقام هیچ بازه زمانی مشخصی را ارائه نمی داد که در آن دو بازار مصرف بتوانند مکان های خود را معامله کنند ، روزنامه دولتی گلوبال تایمز در مقاله ای خاطرنشان کرد که این اتفاق ممکن است در سال جاری رخ دهد.

این بیماری همه گیر در 12 ماه گذشته فروش خرده فروشی در سراسر جهان را فلج کرده است ، در حالی که مصرف کنندگان در میان بحرانی که میلیون ها نفر را بدون شغل باقی مانده است ، در مورد هزینه های خود محتاط باقی می مانند. در ماه اکتبر ، فروش خرده فروشی در ایالات متحده و چین انتظارات رشد را از دست داد ، اما سود دوم بیشتر بود. فروش خرده فروشی در چین 4.3 درصد رشد کرد ، در حالی که ایالات متحده رشد 0.3 درصدی را تجربه کرده است.

خبر مرتبط  ایران برای تقویت نفوذ ژئوپلیتیکی خود در حال ساخت یک شبکه انرژی عظیم است - RT Business News

انتظار می رود که خرده فروشی در میان تعطیلات بزرگ در ماه نوامبر افزایش یابد. جمعه سیاه امسال نیز با رسیدن هزینه های مصرف کننده به 9 میلیارد دلار ، رکورد دیگری ثبت کرده است. در همین حال ، Cyber ​​Monday با فروش پیش بینی شده تا 12.7 میلیارد دلار آماده است تا به بزرگترین روز خرید آنلاین در تاریخ ایالات متحده تبدیل شود. با این حال ، هر دو رویداد بسیار عقب تر از روز مجرد چین است که 115 میلیارد دلار درآمد در دو سیستم عامل آنلاین بزرگ Alibaba و JD.com ایجاد کرد.

به گفته وانگ ییمینگ ، معاون سابق مرکز تحقیقات توسعه شورای دولتی ، چین قبل از وقوع بحران ویروس کرونا تقریباً 200 میلیارد دلار از هزینه های مصرف کننده آمریکا در سال 2019 عقب بود. وی همچنین اشاره کرد که تغییر پیش بینی شده می تواند در اوایل سال جاری رخ دهد.

خبر مرتبط  تولید ناخالص داخلی هند بیش از 16٪ در ماه آوریل تا ژوئن در میان عدم قطعیت همه گیر - قرارداد بیزینس RT

وانگ هشدار داد که مصرف داخلی در چین هنوز تحت فشار است ، در حالی که بدهی زیاد خانوار و افزایش شکاف درآمد می تواند چالش های دیگری ایجاد کند.

با وجود بدترین بحران ویروس کرونا برای چین ، دومین اقتصاد بزرگ جهان قرار است یکی از معدود اقتصاد برای جلوگیری از انقباض در سال جاری باشد. صندوق بین المللی پول (IMF) پیش بینی می کند اقتصاد چین در سال 2020 1.9 درصد رشد کند ، در حالی که اقتصاد آمریکا قرار است 4.3 درصد کوچک شود. برخی از تحلیلگران هشدار داده اند که ایالات متحده همچنین ممکن است در سه ماهه اول سال 2021 شاهد انقباض دیگری باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقتصاد و امور مالی ، به بخش تجارت RT مراجعه کنید