چرا بهبود سفرهای هوایی باعث افزایش قیمت نفت نمی شود – RT Business News

تقاضای نفت به این زودی ها تقاضای سفر هوایی را تجربه نخواهد کرد ، یا انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) در بیانیه مطبوعاتی اخیر اعلام کرد.

و وقتی به زودی می گوید ، بدنه صنعت به این معنی است که سفرهای هوایی سالها به حالت عادی برنخواهند گشت.

و این سفر هوایی دقیقاً همان ضربه ای است که در حال حاضر صنعت نفت به آن نیاز دارد.

طبق IATA ، 2.8 میلیارد مسافر انتظار می رود در سال 2021 سفر کنند. این یک میلیارد مسافر بیشتر از آن است که انتظار می رود در سال 2020 سفر کند.




همچنین در rt.com
بزرگترین پیمان تجاری جهان به رهبری چین می تواند صادرات گاز ایالات متحده را خرد کند



اما این میزان اخبار خوب مربوط به تقاضای نفت است که در سال جاری به دلیل همه قفل های مربوط به همه گیر شدن و محدودیت های سفر به جهان ، افت چشمگیری داشته است.

خبر بد این است که آن 2.8 میلیارد مسافر که انتظار می رود سال آینده پرواز کنند هنوز 1.7 میلیارد مسافر کمتر از سال 2019 است. از نظر درصد ، این هنوز یک افت زشت است.

و کیلومترهای مسافر درآمد ، یا RPK – رقمی که صنعت هواپیمایی از آن برای ردیابی کل کیلومترهای پیموده شده با پرداخت هزینه به مسافران استفاده می کند – انتظار می رود سال آینده 50 درصد افزایش یابد. باز هم ، این خبر خوب است.

خبر بد این است که این RPK هنوز 50 درصد کمتر از سال 2019 است.

بهبود سفرهای هوایی 2021 ، به گونه ای که باشد ، بیشتر از سفرهای داخلی در آمریکای شمالی و آسیا حاصل می شود. با این وجود بازار اروپا بیشتر به سفرهای بین المللی متکی است و انتظار می رود که این امر راکد بماند.

خبر مرتبط  بانکهای BRICS در مورد اقدامات مالی و پشتیبانی مسئولانه در بحران Covid-19 بحث خواهند کرد - RT Business News

در Oilprice.com بخوانید: کاهش قیمت نفت در اوپک + عدم قطعیت

یاتا پیش بینی های تلخ خود را با این مطلب جمع بندی کرد:“انتظار نمی رود که حجم مسافران در اولین فرصت تا سال 2024 به سطح 2019 بازگردند ، بازارهای داخلی با سرعت بیشتری نسبت به خدمات بین المللی بهبود می یابند.”

فوق العاده تیره و تار “در اولین” واجد شرایط باید صنعت نفت – و به طور خاص اوپک – را در چکمه های خود لرزاند. و انها هستند.

اکسون ، برای مبتدیان ، روز سه شنبه هنگامی که تصمیم به نوشتن برخی دارایی ها گرفت ، صنعت را شوکه کرد. و پسر ، این کار را همیشه انجام داد من حدس می زنم وقتی شما یکی از پنج شرکت بزرگ نفتی در جهان هستید ، باید کارهای بزرگی انجام دهید. این یادداشت – که پس از سالها عدم موفقیت در سیاست عدم ثبت نام برای سالها انجام شد – انتظارات برای چنین نوشتاری را بین 17 تا 20 میلیارد دلار خرد کرد. این باید به بازار نشان دهد که اکسون انتظار ندارد که تقاضای نفت درست در گوشه و کنار باشد. انتظار داشته باشید دیگران نیز آن را دنبال کنند.




همچنین در rt.com
IATA هشدار می دهد که ترافیک مسافران هوایی حداکثر تا سال 2024 به سطح قبل از همه گیری باز نخواهد گشت



خبر مرتبط  نام تجاری استرالیا با پرداخت 28000 دلار جریمه بیش از "لباس فعال ضد ویروس" - RT Business News

سپس OPEC یا OPEC + وجود دارد. آنها به شدت تلاش می کنند با تعادل بخش عرضه معادله ، بازار را کنترل کنند. این در گذشته اقدامی م effectiveثر بوده است – و این بار در جلوگیری از یک فاجعه قیمت نفت نیمه موفق بوده است. اما عنصر جدید برای سال 2020 این است که تقاضای نفت میلیون ها بشکه در روز کاهش یافته است. تخلیه موجودی هایی که هنوز با لجاجت در مشهورترین بازار جهان – ایالات متحده ادامه دارد – 6 درصد بالاتر از میانگین پنج ساله برای این زمان از سال ، سخت است. این در حالی است که تولید 2.2 میلیون بشکه در روز تولید در ایالات متحده کاهش یافته و میلیون ها بشکه دیگر توسط اوپک + به عنوان بخشی از تلاش هماهنگ برای کاهش “تعادل دوباره” بازار ، که کد نگه داشتن قیمت ها در یک محدوده قابل تحمل است.

با تخریب تقاضا توسط ویروس کرونا و موجودی اضافی نفت خام ناشی از جنگ قیمت نفت در ماه قبل از ویروس کرونا ، دستکاری های اوپک فقط تا حدی مثر بوده است.

بیشتر بخوانید در OIlprice.com: نروژ برای پایان دادن به کاهش تولید روغن در 31 دسامبر

وقتی صحبت از تخریب تقاضای نفت خام می شود ، مقدار زیادی از آن در بخش حمل و نقل مصرف می شود. تقاضای جهانی سوخت جت 8 درصد کل مصرف روغن جهان را تشکیل می دهد. این بدان معناست که وقتی پیش بینی کاهش 50 درصدی RPK را می طلبد ، باید انتظار کاهش چهار درصدی تقاضای نفت خام را داشته باشیم. و این برای سال آینده است ، نه برای سال 2020. و برای سالها ، یاتا انتظار دارد که سفرهای هوایی کاهش یابد.

خبر مرتبط  اقتصاد ایالات متحده تا کنون شدیدترین سقوط را تجربه می کند ، زیرا تولید ناخالص داخلی تقریباً 32٪ در طول اوج کروناویروس سقوط می کند - RT Business News

در مورد وعده واکسن ، مطمئناً کمک در راه است. اما یک واکسن امیدوار کننده هفته ها و شاید حتی چند ماه دیگر با شما فاصله ندارد. در نیمه اول سال 2021 بعلت اینکه نامزدهای واکسن برای کارگران ضروری و افراد در معرض خطر زیاد دیده شود ، بعید است شاهد افزایش قابل توجهی در سفرهای هوایی باشیم. تحلیلگران انتظار ندارند تا نیمه دوم سال 2021 تأثیر قابل توجهی در سفرهای هوایی داشته باشد.




همچنین در rt.com
در حالی که Covid-19 همچنان بخش را به چالش می کشد ، شرق در بهبود صنعت مسافرت غرب را شکست می دهد



اوپک از برنامه های زمانی واکسن کاملاً آگاه است و به خوبی می داند که تقاضا در سال آینده و حتی طولانی تر خواهد بود. به همین دلیل این گروه مطمئناً موفق به کسب پیروزی خواهد شد که سطح فعلی کاهش تولید را در سه ماه اول (حداقل) سال 2021 گسترش می دهد ، نه اینکه به اعضای خود اجازه دهد از ژانویه همانطور که در ابتدا برنامه ریزی شده بود ، دو میلیون بشکه در روز تولید را افزایش دهند. .

هنوز هم ، روز یکشنبه پس از شکرگذاری شلوغ ترین سفر هوایی ایالات متحده از زمان ابتلا به بیماری همه گیر است ، اما به زودی صنعت نفت نباید در یک راهپیمایی گسترده شرکت کند.

این مقاله در اصل در تاریخ منتشر شد Oilprice.com