روسیه ممکن است گزینه موثری برای کانال سوئز ارائه دهد ، و این مسیر دریای شمال نیست – سرمایه دار – اخبار تجاری RT

مسیر دریایی قطب شمال روسیه تنها گزینه جایگزین روسیه برای کانال سوئز نیست که در ماه مارس به مدت شش روز مسدود شد و ناوهای جهانی را مجبور به تغییر مسیر کشتی ها و زنجیره های تامین بین المللی کرد.

میلیاردر روسی اولگ دریپاسکا ابراز امیدواری کرد راه آهن روسیه ، انحصار دولتی این کشور ، با توجه به واقعه فاجعه بار یکی از مهمترین آبراه های جهان ، نگاهی تازه به خدمات حمل و نقل کشور بیندازد.

به گفته این تاجر ، روسیه پروژه های متعددی دارد که می تواند به راحتی جایگزین مناسبی برای کانال مصر شود ، مهمترین آنها به روزرسانی راه آهن ترانس سیبری ، اتصال مسکو با خاور دور روسیه است.

خبر مرتبط  چین امسال به عنوان اقتصاد پیشرو در جهان از بین خواهد رفت - گزارش Keizer RT - اخبار تجاری RT




همچنین در rt.com
تجارت جاده ابریشم در مسیر: قطار باری از چین به روسیه حرکت می کند و مدت سفر را به شدت کاهش می دهد



“چین در دو ماه اول سال جاری کالاهای قاچاق کالا را از طریق راه آهن از طریق روسیه و آسیا دو برابر کرد ، زیرا افزایش قیمت ها و تحویل طولانی دریا ، پکن را مجبور به افزایش حمل و نقل ریلی می کند” بنیانگذار دومین شرکت بزرگ آلومینیوم جهان در تلگرام گفت.

وی افزود: انسداد کانال سوئز باید جامعه بین المللی را ترغیب کند تا حمل و نقل ریلی از آسیا به اروپا را به سرعت توسعه دهد.

خبر مرتبط  بانک چین می گوید: افزایش قیمت بیت کوین ممکن است باعث افزایش علاقه به یوان دیجیتال شود - RT Business News

“بارزترین و موجه ترین هدف این است که روسیه را به یک مرکز اصلی تبدیل کند که می تواند به یک پیوند کاملاً کاربردی بین اروپا و آسیا تبدیل شود” دریپاسکا گفت.




همچنین در rt.com
روسیه مسیر دریای قطب شمال را به عنوان جایگزینی مناسب برای مسدود کردن کانال سوئز تبلیغ می کند



کانال سوئز ، که حدود 15٪ از کل حمل و نقل را تشکیل می دهد ، هنگامی که کشتی کانتینر 400 متری “Ever Given” از طریق آبراه زمین گیر شد ، مسدود شد. این انسداد فشار بی نظیری بر زنجیره های تأمین وارد می کند و طبق گزارشات ممکن است هزینه تجارت جهانی تا 10 میلیارد دلار در هفته باشد.

خبر مرتبط  NYSE در حالیکه بایدن سیاست های ترامپ در مورد چین را مرور می کند ، غول نفتی CNOOC را از لیست خارج می کند - RT Business News

دریپاسکا تأکید کرد که بازسازی خط اصلی راه آهن ، به اصطلاح “جاده سرو سیبری” ، حتی می تواند تبدیل به یک جایگزین رقابتی برای “جاده ابریشم” جدید چینی شود که آسیای میانه را با اروپای شرقی و خاورمیانه متصل می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقتصاد و امور مالی ، به بخش تجارت RT مراجعه کنید