دزدی دریایی نفت در طول همه گیری های COVID SPIKED شده است – RT Business News

همه گیر Covid-19 و رونق ذخیره نفت شناور تهدید می کنند که روند کاهش حملات را معکوس می کند زیرا دزدان دریایی به دنبال پول گرفتن از هرج و مرج هستند.

سال 2019 یک نقطه عطف مهم در مبارزه با دزدی دریایی جهانی بود. براساس اعلام دفتر بین المللی دریانوردی (IMB) ، حملات جهانی دزدان دریایی به 25 سال کاهش یافت و دزدی دریایی در کشتی های بزرگ بیش از 100GT (تناژ ناخالص) انجام شد. در حال سقوط به 41 استیا بیش از 50 درصد کاهش در میانگین 10 سال نورد 95 است. نکته قابل توجه ، موارد صفر در خلیج بدنام عدن در سواحل سومالی ثبت شد که زمانی کشنده ترین کانون دزدی دریایی در هر نقطه از کره زمین محسوب می شد.

اما اکنون ، رونق همه گیر و شناور Covid-19 ذخیره نفت برای تهدید به معکوس این روند است.

مطابق توافق نامه همکاری های منطقه ای برای مبارزه با دزدی دریایی و سرقت مسلحانه (ReCAAP) ، حملات به خلیج مکزیک بازگشتند، یک مرکز ذخیره سازی مهم شناور که در آن تولید کنندگان نفت در طول گلوت عرضه نفت ، موجودی های اضافی خود را لنگر انداخته اند. نگران کننده است ، مقامات امنیتی دریانوردی همچنین گزارش داده اند که دزدی دریایی در آسیا در نیمه اول سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

دزدی دریایی تمایل دارد که در زمان رکود اقتصادی ، صعودهای قابل توجهی را به ثبت برساند ، و ویرانی های اقتصادی ناشی از همه گیر Covid-19 عمدتاً مقصر تجدید حیات در این تهدید جهانی است.

خبر مرتبط  نقره در راه ضربه زدن به RECORD HIGH به عنوان "بازار گاو عمومی کالا" در حال آمدن - پیتر شیف به Boom Bust - RT Business News

تغییر در Tact

حملات دزدان دریایی در خلیج جنوبی مکزیک در ماه آوریل افزایش یافت که اتفاقاً زمانی بود که ذخیره جهانی شناور به لبه منتهی به سقوط تاریخی قیمت نفت پر شد. این حملات در ابتدا به کشتی های حامل محموله های نفتی متمرکز شده است ، به طوری که دزدان دریایی ترجیح می دهند خدمه پول را سرقت کنند و تجهیزات فنی ارزشمندی را برای فروش در بازارهای سیاه به جای ربودن کشتی ها توقیف کنند. این حملات در طول تابستان ادامه داشته است و دولت ایالات متحده را مجبور به صدور مجوز می كند هشدار امنیتی

در آن سوی کره زمین ، خلیج گینه در سواحل آفریقای غربی در حال اثبات بزرگترین کانون دزدی دریایی در جهان است. آنچه دزدی دریایی را از سواحل آفریقای غربی به ویژه ناشایست می کند ، عمدتا به دلیل کمبود تجهیزات و نیروی کافی و همچنین واقعیت این است که دزدان دریایی مرتباً حمله به مرزهای ساحلی فراتر از حوزه های قضایی کشورها انجام می دهند. خلیج گینه همچنین دارای ثروتهای گسترده نفت و گاز و همچنین یک شبه نظامی نسبتاً آموزش دیده است که مهارت های خود را در جنگ در جنبش جدایی طلب دلتا. دزدان دریایی خلیج گینه نه تنها برخی از خشن ترین ها بلکه از تاکتیک های مختلفی نیز استفاده می کنند: شکار سرمایه انسانی به جای ربودن کشتی. یک ماه پیش ، IMB گزارش داده است 77 دریانورد گروگان گرفته شده بودند یا از بهمن ماه به دلیل باج گرفتن در خلیج گینه ، ربوده شده است بیش از 90 درصد کل آدم ربایی ها به عنوان مثال ، در ماه آوریل ، دزدان دریایی به یک کشتی شناور تولید و بارگیری (FPSO) شناور با ظرفیت 50،000 بشکه در روز در ساحل نیجریه حمله کردند و 9 نفر از خدمه را ربودند. و محموله نفت را دست نخورده رها کنید

خبر مرتبط  برنامه های بودجه روسیه نشان می دهد اقتصاد اکنون مهمتر از هزینه های نظامی است - RT Business News




همچنین در rt.com
چرا دزدان دریایی دست از نفت می کشند



با پایین آمدن قیمت نفت ، دزدان دریایی در نیمکره غربی و آفریقا دست از نفت کشیده اند و در عوض شکار برای سایر گنج های موجود در کشتی و همچنین گرفتن اسیر انسان و ترجیح باج را ترجیح می دهند.

رشته های نفتی مانند ExxonMobil، شورون، ENI، پوسته، و جمع با عملیات خارج از گینه استوایی ، نیجریه و گابن همچنان در معرض خطر ابتلا به اختلالات مربوط به دزدی دریایی در زنجیره های تأمین آفریقای غربی خود قرار دارند.

آسیا همچنین به عنوان کانون دزدی دریایی دیگر در حال ظهور است. صندوق بین المللی پول می گوید که این حملات در سراسر کشور گسترده شده است ، از دریای جنوبی چین گرفته تا سواحل اندونزی ، ویتنام ، هند ، فیلیپین و بنگلادش. بیشتر حملات ، به لطف توپوگرافی منحصر به فرد دریا ، در تنگه های سنگاپور و مالاکا متمرکز شده است. کشتی های باری که در امتداد تنگه سنگاپور سفر می کنند به خصوص آسیب پذیر باقی می مانند ، با توجه به اینکه بدن آب تنها 10 مایل پهنا دارد و دارای جزایر بسیار ریز با شهرکهای انسانی کم یا غیر وجود و حضور صفر دولت است ، بنابراین آنها را مخفیگاه مناسبی برای دزدان دریایی می کند.

خبر مرتبط  اندازه كفش دائم آمریكا با بزرگتر شدن فدراسیون چاپ "تریلیون" خود ادامه می یابد - Max Keizer ، پیشگام بیت کوین

چشم انداز روشن

علیرغم تجدید حیات همه گیر در دزدی دریایی جهانی ، چشم انداز بلند مدت روشن است. تجربیات ما با خلیج عدن و سایر نقاط مهم دزدی دریایی سابق ثابت می کند که با استفاده از تاکتیک های مناسب ، می توان دزدی دریایی را کنار گذاشت و یا حداقل ، به حداقل رساند.

بیشتر بخوانید: دزدان دریایی سومالی برای نخستین بار در 5 سال با ربودن هواپیمای باری حمله می کنند

به عنوان مثال ، ایجاد یک وقفه اساسی با شیوه های حمل و نقل سنتی با استقرار نگهبانان مسلح در کشتی های تجاری تا حد زیادی به شکست دزدی دریایی در سومالی اعتبار داده شده است.

علاوه بر این ، نظارت از هوا و دریا از طریق ابتکارات مشارکتی مانند توافق “چشم در آسمان” بین مالزی ، اندونزی ، تایلند و سنگاپور نیز موفقیت آمیز بوده است.

این مقاله در ابتدا در منتشر شد Oilprice.com