دزدان دریایی نفتی دارای یک کانون مورد علاقه جدید – RT Business News

رفته است روزهایی که خلیج عدن سومالی خطرناک ترین منطقه دزدی دریایی برای شرکت های نفتی و سایر دریانوردان محسوب می شد.

اما اکنون ، در حالی که در انفجار نفتی فراساحلی پشت سر هم در نتیجه وقوع جنگ فاجعه بار قیمت نفت و تأثیرات تقلیل تقاضای COVID-19 ، در گنج دزدان دریایی در حال تغییر است.

خلیج گینه ، قطب اصلی تولید نفت که در نزدیکی هشت کشور صادر کننده نفت در ساحل غربی آفریقا قرار دارد ، اکنون رسما مرگبارترین کانون دزدی دریایی در جهان است.

مطابق با دفتر بین المللی دریایی (IMB)در سه ماهه اول سال 2020 شاهد افزایش سنگر دریایی دریایی در سرتاسر جهان بودیم که 21 مورد از 47 حمله جهانی در خلیج گینه در مقایسه با تعداد جهانی 38 برای دوره مشابه سال گذشته ثبت شده است. هجده نفر از خدمه در این حملات ربوده شدند که بخش عمده شمال شرقی اقیانوس اطلس گرمسیری همچنان به زندگی خود ادامه می دهد.

سال گذشته ، خلیج گینه مسئولیت 121 آدم ربایی ، خوب برای 90٪ از کل آدم ربایی های جهان در دریا بود.




همچنین در rt.com
چرا دزدان دریایی دست از نفت می کشند



خسارات اقتصادی

بیشترین حوادث در آبهای سرزمینی نیجریه به ویژه در حوالی دلتای نیجر رخ داده است اما به میزان کمتری نیز در قطب حمل و نقل بندر لاگوس رخ داده است.

متأسفانه انتظار می رود این روند تا سال 2021 به خوبی ادامه یابد.

خبر مرتبط  روسیه اولین محموله روغن قطب شمال را به چین تحویل می دهد - RT Business News

در یک یادداشت ، الكساندر رایمرز ، تحلیلگر ارشد آفریقا در Verisk Maplecroft ، می گوید فقدان تجهیزات و پرسنل كافی باعث می شود نیروهای امنیتی محلی نتوانند به طور مؤثر با این تهدید مقابله كنند.

Verisk اشاره به ناامیدی از توزیع ناعادلانه ثروتهای گسترده نفت و گاز منطقه ، یک شبه نظامی نسبتاً خوب آموزش دیده که مهارت های خود را در جنگ در جنبش جدایی طلب دلتاو پرداخت به طور منظم باج به عنوان دلایل اصلی چرا خلیج گینه همچنان یک شکار غنی برای دزدان دریایی است.

بیشتر بخوانید





وریسک هشدار می دهد که شرکت های بین المللی نفتی (IOC) مانند ExxonMobil ، شورون ، شل ، Eni و توتال با عملیات خارج از نیجریه ، گابن و گینه استوایی به ویژه در معرض خطر هستند که نمونه های مختل کننده دزدی دریایی را در زنجیره های تأمین آفریقای غربی خود تجربه کنند.

این اتفاق در شرایط بد بدی برای دریل های خارج از ساحل رخ می دهد ، و امثال Shelf Drilling ، Valaris ، Maersk Drilling و Borr Drilling از بین می روند. 3 میلیارد دلار قراردادهای گمشده در سال جاری به دلیل وضعیت Covid-19 / OPEC / OPEC +.

خسارات اقتصادی شرکت های نفتی و دولت ها از دزدی دریایی می تواند ویران کننده باشد.

سه سال پیش تخمین زده شد که دولت نیجریه روزانه 400000 بشکه نفت خام از دست می داد به دزدان دریایی در خلیج گینه به ارزش 1.5 میلیارد دلار در هر ماه. این تقریباً پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تأمین می کند.

خبر مرتبط  چرا ممکن است عربستان سعودی مجبور شود جنگ دیگری را برای قیمت نفت آغاز کند - RT Business News

اما این روزها تقریباً به اندازه ی سرقت نفت مبلغی پرداخت نمی کند ، و حتی دزدان دریایی در پایان روند نزولی قیمت نفت خاتمه می یابند.

با وجود این که قیمت نفت بسیار پایین است ، ورایسک می گوید دزدان دریایی به احتمال زیاد دزدی دریایی را تغییر می دهند و برای رهایی از خدمه ربوده می شوند.

آنچه دنیا در مورد دزدان دریایی از روزهایی که سومالی یکی از قطب های اصلی یاد گرفته است یاد گرفته است این است که آنها به طرز باورنکردنی سازگار با زمانهای تغییر هستند – خیلی بیشتر از صنعت یا نیروهای امنیتی جهانی.

کاهش دزدی دریایی به طور کلی

به طور کلی در جهان شاهد کاهش فعالیت در مناطق مهم دزدی دریایی سالهای سال ، از جمله سومالی ، مالزی ، اندونزی ، سنگاپور ، ویتنام و بنگلادش هستیم.

نزدیک به یک دهه ، خلیج بزرگ عدن تاج را به عنوان خطرناک ترین آنها در نظر گرفت. اما نکته جالب توجه ، دزدی دریایی در سومالی تقریباً تنها با مهر برجسته شده است یک تلاش ناکام در سال گذشته ثبت شده است، فریادی از بیش از 200 حمله هر ساله در اوج خود. در واقع ، هیچ ربوده شدن موفقیت آمیز کشتی های باری در مدت حدود هفت سال ثبت نشده است.

افراد مسلح با کمی بیش از کلاهبرداری ها ، کلاشینکف ها و نردبان ها ، شرورهای مسخره چات از سومالی سال ها با ترساندن دریاهای این منطقه ، ربودن کشتی های باری و استخراج میلیون ها دلار باج را به دست آوردند. آنها حتی موفق به تخیل هالیوود در هیت 2013 شدند کاپیتان فیلیپس. شکست معضل دزدی دریایی سومالی نیاز به همکاری بی سابقه ای توسط نیروی دریایی ملل مختلف و همچنین تلاش های هماهنگ برای تقویت ثبات در ساحل داشت.

اما مهمتر از همه ، با استفاده از نگهبانان مسلح در کشتی های تجاری ، مانع از حمله دزدان دریایی شد.

به نظر می رسد که همین استراتژی در جاهای دیگر پرداخت می شود ، با گزارش IMB مبنی بر استقرار استراتژیک کشتی های گشت پلیس دریایی ، عمدتاً مسئولیت کاهش مداوم حوادث دزدی دریایی در اکثر آبراه ها و لنگرگاه های اندونزی را بر عهده داشته است.

بنابراین اکنون نوبت به اقتباس دیگری از سوی صنعت نفت رسیده است تا از بروز اختلالاتی در هزینه جلوگیری شود که اکنون نمی تواند آن را تحمل کند. این ممکن است بدان معنی باشد که حضور نظامی در کشتی های باری می تواند یک ضرورت برای خلیج گینه و سایر مناطق مهم باشد.

توسط الکس کیمانی برای Oilprice.com