بخش مصرف کننده چین با وجود داده های ناامیدکننده خرده فروشی – از نظر منطقی خوب است – JP Morgan – اخبار تجاری RT

یک استراتژیست JP Morgan معتقد است ، کاهش فروش خرده فروشی به معنای عدم بهبودی برای اقتصاد چین نیست و می افزاید: ممکن است بخش مصرف کننده طی ماه های آینده دوباره عقب بماند.

مصرف کنندگان چینی “هنوز هم از نظر منطقی خوب هستند” تای هوی ، استراتژیست اصلی بازار آسیا در JP Morgan Asset Management ، روز جمعه به CNBC گفت. این تحلیلگر خاطرنشان کرد: احساسات مصرف کننده می تواند از شیوع تاج ویروس اخیر در پکن تحت تأثیر قرار گرفته باشد ، اما قرار نیست مانع بهبود بیشتر شود.

“ما در سه ماهه سوم شاهد علائم کمی بهبود در بخش مصرف خواهیم بود ،وی گفت: “توضیح داد كه تا آن زمان برخی از بخش ها و خدمات كه به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند به حالت عادی باز می گردند.

در اوایل این هفته ، دفتر ملی آمار چین (NBS) نتایج اقتصادی را برای سه ماهه دوم منتشر کرد. در حالی که این گزارش نشان می دهد که دومین اقتصاد بزرگ جهان از شوک اقتصادی شیوع تاج ویروس شروع به بازیابی مجدد کرده است ، اما همچنان مصرف ضعیف در کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.

خبر مرتبط  بزوس ، مراقب باش! الون ماسک اکنون پنجمین فرد ثروتمند روی کره زمین است - RT Business News

براساس آژانس آمار ، فروش خرده فروشی کالاهای مصرفی نسبت به سال قبل در سه ماهه دوم 3.9 درصد کاهش داشته است. در ماه ژوئن ، تنها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.8 درصد کاهش داشته است. اگرچه این کاهش نسبت به ماه مه یک درصد کاهش یافته است ، اما هنوز بسیار بدتر از رشد پیش بینی شده 0.3-0.5 درصد بود.

برخی از تحلیلگران سریع اظهار داشتند که بخش مصرف کننده یکی از اصلی ترین چالش ها برای بازگشت چین در مسیر حرکت است. با این حال ، یک نگاه دقیق تر به داده ها نشان می دهد که شش مورد از 16 بخش که شامل خرده فروشی است که در ماه گذشته منعقد شده است. بنابراین ، فروش لوازم آرایشی ، تجهیزات ارتباطات از راه دور ، نوشیدنی ، کالاهای مصرفی روزانه ، الکل و دخانیات رشد دو رقمی را نشان داد ، در حالی که خودروها ، فرآورده های نفتی و خدمات پذیرایی از عمیق ترین رکود برخوردار بودند.

خبر مرتبط  کره جنوبی منابع LNG را برای پاکستان گرسنه آغاز می کند - RT Business News

برای اطلاعات بیشتر در مورد اقتصاد و امور مالی ، به بخش تجارت RT مراجعه کنید