اتحادیه اروپا به دلیل نقض قوانین ضد انحصاری اروپا به دنبال آمازون می رود – RT Business News

کمیسیون اروپا (EC) روز سه شنبه تحقیقات رسمی در مورد خرده فروش آنلاین آمازون را اعلام کرد و این شرکت را به نقض قوانین ضد انحصاری اروپا با استفاده از داده های فروشندگان مستقل برای منافع خود متهم کرد.

EC گفت که آمازون از اطلاعات فروشندگان شخص ثالث مانند شماره سفارشات ، درآمد و تعداد بازدید کنندگان برای اطلاع از تصمیمات استراتژیک تجاری خود مانند کاهش قیمت محصولات استفاده می کند.

این غول تجارت الکترونیکی نقش دوگانه ای دارد – هم فروش محصولات خود ، و هم به عنوان بستری برای فروشندگان مستقل (و بعضاً رقیب).

“داده های مربوط به فعالیت فروشندگان شخص ثالث نباید به نفع آمازون باشد زیرا این شرکت به عنوان رقیبی برای این فروشندگان عمل می کند” مارگرت وستاگر ، رئیس رقابت اتحادیه اروپا گفت.

خبر مرتبط  لهستان جریمه سنگینی به خط لوله گاز روسیه می زند که حتی از مرزهای آن عبور نمی کند - RT Business News




همچنین در rt.com
اتحادیه اروپا فکر می کند برای کمک به بهبود اقتصادی از Covid-19 ، مالیات دیجیتال را به Big Tech ایالات متحده بزنند



آمازون با اظهارات کمیسیون مخالفت کرد و آن را گفت “تلاش خود را ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که درک درستی از حقایق دارد.” همچنین گفته شد كه كمتر از یك درصد بازار جهانی خرده فروشی را نشان می دهد.

“هیچ شرکتی بیش از آمازون به کسب و کارهای کوچک اهمیت نمی دهد یا در حمایت از آنها بیش از دو دهه گذشته کار نکرده است.” آن گفت.

در ژوئیه 2019 ، اتحادیه اروپا ، بخش اجرایی اتحادیه اروپا ، به دلیل نگرانی از رفتارهای ضد رقابتی ، تحقیقاتی را در آمازون آغاز کرد.

خبر مرتبط  نرخ بیکاری ایالات متحده به 14.7 درصد افزایش می یابد و 20.5 میلیون شغل در ماه آوریل از دست داده اند - RT Business News

این بار ، تحقیقات ضد انحصاری به چگونگی انتخاب این شرکت برای فروشندگان محصولات از طریق Amazon Prime ، سرویس حق بیمه پرداخت شده ، می پردازد. این روش رفتار ترجیحی احتمالی تجارت خرده فروشی خود آمازون و افرادی را که از خدمات تدارکات و تحویل آن (معروف به “تحقق فروشندگان آمازون”) نسبت به سایر فروشندگان استفاده می کنند ، بررسی خواهد کرد.




همچنین در rt.com
اتحادیه اروپا تحقیقات ضد انحصاری را برای استفاده آمازون از داده های تجاری آغاز می کند



EC همچنین عملکرد “جعبه خرید” آمازون را بررسی می کند ، که به مشتریان یک دکمه یک کلیک برای اضافه کردن یک محصول به سبد خرید آنها ارائه می دهد. نهادهای نظارتی و فروشندگان شخص ثالث آمریكایی قبلاً آمازون را مورد سوال قرار داده اند كه كدام محصول در جعبه خرید مهم قرار می گیرد. وستاگر گفت که ، در حالی که 80 میلیون معامله و 100 میلیون محصول ذکر شده در بازار آمازون را انجام می دهد ، “به طور فزاینده ای روشن شد که ممکن است چیزی وجود داشته باشد که ما باید در جعبه خرید بیشتر بررسی کنیم.”

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقتصاد و امور مالی ، به بخش تجارت RT مراجعه کنید

خبر مرتبط  اقتصاد هند سریعتر از آنچه انتظار می رفت به حالت عادی برگردد - بارکلیز - اخبار تجاری RT