آیا واقعاً هند می تواند عرضه نفت به چین را خاموش کند؟ – اخبار تجاری RT

تهدیدها برای مسیرهای حمل و نقل نفت چیز جدیدی برای بازار نفت نیست. این ایران تحمل تانکرهای نفتی ایران در تنگه هرمز را تحمل کرده است و این تهدیدهای مکرر ایران را برای بستن این مهمترین چوکپوینت در جهان تحمل کرده است.

اما آنچه که بازار نفت احتمالاً آماده انقراض نیست تهدیدهای مشابه یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان – هند – برای خنثی کردن نفتی است که راه خود را به چین منتقل می کند.

واردات نفت چین همچنان به حمایت از تجمع نفت خاموش ادامه می دهد.

اکنون ، خصومت اخیر بین دو واردکننده بزرگ نفت جهان – دو کشور بزرگ در آسیا ، چین و هند – رخ داده است ، می تواند تهدیدات امنیتی را در امتداد دوم مهمترین نفت چوپوینت نفتی جهان ، تنگه مالاکا ، افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: “نقطه آسیب پذیر”: اختلال در تنگه هرمز می تواند بزرگترین رویداد “قو سیاه” در سال ها برای بازارهای نفت باشد – S&P

این تنگه حیاتی اقیانوس هند را با اقیانوس آرام از طریق دریای جنوبی چین متصل می کند و کوتاهترین مسیر حمل و نقل نفت از طرف تأمین کنندگان نفت در خاورمیانه به بازارهای آسیا مانند چین ، ژاپن و کره جنوبی است. تنگه مالاکا چوکپوینت اصلی در آسیا است و طبق سالهای اخیر ، بین 85 تا 90 درصد از کل جریان نفتی سالانه بیش از 16 میلیون بشکه در روز (bpd) از طریق این chokepoint نفت خام بود. مدیریت اطلاعات




همچنین در rt.com
روسیه از عربستان سعودی به عنوان برترین تأمین کننده نفت خام چین پیشی می گیرد



خبر مرتبط  فعالیت اقتصادی چین علیرغم عدم اطمینان جهانی کروناویروس - RT Business News انتخاب شد

روابط هند و چین همیشه متزلزل بوده است ، اما شعله ور شدن اخیر تنش ها در مرز بین این دو در 50 سال به خشونت آمیز ترین تبدیل شد ، زیرا چین و هند جنگی را در پیش گرفتند تا بتوانند دقیقاً این مرز از کجا عبور کنند. هر دو کشور قدرت هسته ای هستند ، و این سازمان ملل را نگران کرده است ، که از پکن و دهلی نو خواسته است “حداکثر فشار را انجام دهید.”

طی چند روز گذشته ، به نظر می رسد این دو کشور به سمت افزایش ارزش تخلیه پیش می روند ، اما تنش همچنان باقی است.

آیا هند می تواند محموله ها را از طریق تنگه مالاکا قطع کند؟

موقعیت هند در اقیانوس هند و نیروی دریایی آن باعث تقویت حضور در جزایر آندامان و نیکوبار که بسیار نزدیک به تنگه مالاکا هستند ، از نظر تئوریکی می تواند به هند اجازه دهد تنگه باریک بین اندونزی و مالزی را قطع کند ، HI Sutton ، متخصص در نیروی دریایی ، می نویسد در فوربز. بسته شدن احتمالی تنگه مالاکا در صورت تشدید تنش ، بحران و یا جنگ ، به هند اجازه می دهد محموله های نفتی را به چین ، بزرگترین وارد کننده نفت جهان ، خفه کند که واردات زیادی از نفت از خاورمیانه انجام می شود. از طریق آن مسیر

سازمان های تجاری گفتند كه ناكامي هند و چين در حال حاضر به ساير مناطق تجاري نيز رجوع كرده است ، به طوري كه واردات چين ناگهان در هشدارها بدون هشدار در بنادر هند نگه داشته مي شود. تجارت CNN در پایان ماه گذشته

خبر مرتبط  ضبط طلاها سود معاملات معدنچی آفریقای جنوبی - RT Business News




همچنین در rt.com
هند در پی درگیری کشنده مرزی ، واردات محصولات آمریکایی ساخته شده در چین را مسدود کرد



اما محاصره تنگه مالاکا ، از هم اکنون ، یک امکان دور است. اگر قرار باشد محموله ها را قطع کنیم ، هند جریان نفت را به متحدین قدرت های شمال آسیا مانند کره جنوبی خفه می کند. همچنین این تجارت به طور جدی به تجارت در آسیا آسیب خواهد رساند ، از جمله جریان تجارت خود این کشور در شرایطی که بحران کورو ویروس باعث خراب شدن اقتصادهای جهان می شود.

برنامه های چین برای دور زدن تنگه مالاکا

چین دو پروژه برای کاهش وابستگی خود به تنگه مالاکا در تجارت ، از جمله تجارت نفت دارد. یکی بندر گوادر در همسایه هند پاکستان تحت عنوان “کمربند و راه ابتکار” با برنامه هایی برای انتقال نفت از بندر به داخل کشور چین. مسیر دیگر مسیر دریای شمال در قطب شمال است. هدف چین ساختن یک “” جاده ابریشم قطبی “و تسهیل اتصال و توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار قطب شمال ،” طبق سیاست قطب شمال چین طرح از سال 2018

این برنامه ها سالها طول خواهد کشید و حتی در صورت تکمیل ، آنها وابستگی چین به تنگه مالاکا را برای تجارت نفت از بین نمی برد.

واردات نفت چین همچنان در حال افزایش است

در همین حال ، واردات نفت خام یکی از عوامل اصلی پشتیبانی قیمت نفت در طول همه گیری COVID-19 بوده است. واردات چین در ماه مارس و آوریل نسبتاً پایدار بود و به کاهش تقاضای جهانی نفت در شرایطی که سایر کشورها به بن بست رسیده بودند ، کمک می کرد. سپس در ماه مه ، چین با رکورد بالای 11.34 میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرد. در حالی که بخشی از واردات رکورد به واسطه فعالیت های اقتصادی برداشته شد ، راننده دیگر قیمت های فرعی فوق العاده پایین آوریل بود که موجب شده تا انبار کردن نفت خام چین در موجودی های استراتژیک و تجاری تحریک شود.

خبر مرتبط  اعتماد هند ، غول ایالات متحده Exxon را شکست داد تا به دومین شرکت با ارزش جهان تبدیل شود - RT Business News

اختلال در جریان نفت به چین می تواند به اختلال در بازیابی نفت تبدیل شود.




همچنین در rt.com
واردات نفت خام چین دوباره به رکورد نزدیک است



در ماه ژوئن ، واردات نفت خام چین با رکورد 11/11 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است – افزایش 820،000 بشکه در روز از ماه مه ، که در سطح رکورد نیز بوده است. OilX این افزایش را در ماه ژوئن به آغاز مجدد اقتصاد چین به همراه قیمت مطلوب و گسترش نفت خام نسبت داد.

با توجه به اینکه ظرفیت ذخیره نفت در چین بسیار نازک است ، مشخص نیست بزرگترین واردکننده نفت جهان چقدر برای تحویل در ماه های آینده می خواهد ، به خصوص اکنون که قیمت ها دو برابر پایین ترین نرخ در ماه آوریل هستند.

یک اختلال احتمالی در جریان نفت از طریق مالاکا می تواند قیمت های نفت را بالا ببرد و تحریک کند – اصول اساسی قیمت نفت و تأخیر در بهبود تقاضای جهانی نفت پس از بحران COVID-19.

این مقاله در ابتدا در منتشر شد Oilprice.com